seen
Rauhaa

Värinän vuotuiset joulukonsertit pimeässä kirkossa ovat saaneet suuren suosion.

Kamarikuoro Värinän jouluperinteisiin ovat alusta asti kuuluneet tunnelmalliset Rauhaa-konsertit hämärässä, vain muutaman kynttilän valaisemassa kirkossa. Kauniit, hitaat sävelmät suovat lepohetken pimeässä kesken joulunalusajan kiireiden. Kuulija voi rentoutua rauhoittavasta musiikista nauttien ja antaa sävelten huuhtoa arjen murheet pois.

Värinä kutsuu Rauhaa-konsertteihin hyväntekeväisyytenä vuosittain vaihtuvan ilmaisryhmän, jolle tauko arkeen on erityisen tarpeen. Kutsun ovat saaneet muun muassa yksinhuoltajat, turvapaikanhakijat, omaishoitajat, vapaaehtoistyöntekijät, vähävaraiset, asunnottomat, koronasairaanhoitajat ja Ukrainan pakolaiset.

↗ Seuraavat Rauhaa-konsertit

Yleisön palautetta Rauhaa-konserteista

"Todellista stressinpoistoa!"

"Voimakkaan elämyksellinen konsertti – kirkon hämärä ja kuoron vahva sointi loivat huikean tunnelman."

"Joulun paras hetki."

"Kuin olisin ollut ihanassa lämpimässä kesäsateessa."

"Kiitos, sain rauhaa."

Rauhaa-levy

Rauhaa-konserttien ainutlaatuinen tunnelma on tallennettu Kamarikuoro Värinän ensilevylle. Mukana on yleisölle ja kuorolle rakkaita lauluja, kuten Jean Sibeliuksen En etsi valtaa, loistoa, Leevi Madetojan Arkihuolesi kaikki heitä, Alfred Schnittken Drei geistliche Gesänge, Eric Whitacren Alleluia, Mikko Sidoroffin Pyhä yö sekä Ahti Sonnisen Jouluhymni. Vain osa teoksista liittyy kiinteästi jouluun, joten levystä voi nauttia ympäri vuoden. Rauhaa on erinomainen joululahja pukinkonttiin!

↗ Kuuntele

• Drei geistliche Gesänge - Alfred Schnittke
  • Alleluia - Eric Whitacre

Määrä­alennus

Jos tilaat kerralla 10 levyä tai enemmän, saat ne hintaan 15€/kappale. Tee tilaus sähköpostitse!

Toimitus­kulut

Kotimaan tilauksiin lisätään toimituskulu 3€/lähetys. Ulkomaan tilauksista ota yhteyttä sähköpostitse.

↗ Ota yhteyttä
Värinä laulaa Rauhaa-konsertissa pimeässä Paavalin kirkossa. (Kuvaaja: Kari Österberg)

Rauhaa-paketit yhteisöille

Haluatko tarjota työtovereillesi tai yhdistyksesi jäsenille poikkeuksellisen elämyksen joulun alla? Rauhaa-konsertteihin voi ostaa lippuja yli kymmenen hengen ryhmille erikseen neuvoteltavaan pakettihintaan.